Cześć i czołem, często dostaję takie pytanie „Na co zwrócić uwagę przy zakupie jeepa grand cherokee WH/WK”? To jest bardzo szerokie zagadnienie, które obejmuje nie tylko sam zakup, ale i późniejsze utrzymanie auta. Jakiś czas temu pisałem o najczęstszych usterkach, które występują w tych modelach (a które również dopadły moje auto), link do postu. Pisałem również na temat kosztów (link), z którymi będziesz się musiał zmierzyć podczas eksploatacji tego pojazdu. Oczywiście kwestia paliwa – to w ostatnim czasie gorący temat i do tej kwestii nie za bardzo chcę się odnosić, aby nie musieć pisać słów uznanych za wulgarne. 

Mój jeep ma silnik wysokoprężny OM642, oczywiście koszty utrzymania są inne niż w przypadku jednostek benzynowych. Czy większe nie wiem, zapewne tak, diesel serwisowo przeważnie zawsze kosztuje więcej ;( co do pozostałych elementów, skrzynia mosty, reduktor, zawieszenie tu raczej poziom kosztów jest na tym samym poziomie, nie zależnie od jednostki napędowej.

Nawiązując do pytania inicjującego ten post, ja szczególną uwagę zwróciłbym na korozję (szczególnie podatne na korozję są przednie błotniki), poza błotnikami korozja lubi występować w tylnych nadkolach (link). Zapomniałbym o jeszcze jednym elemencie, który „gnije” na potęgę – ZBIORNIK paliwa – niestety ale w dieslu jest on metalowy 😉

Zatem, zerknij na moje poprzednie posty, jeśli masz pytania zapraszam, postaram się na wszystkie odpowiedzieć (kontakt).