Cześć i czołem … 🙂

Jakiś czas temu zauważyłem wyciek na łączniku turbiny. Powiecie „wymień uszczlkę, będzie OK”, oczywiście wymieniałem kilkukrotnie. Nawet mam założony „nową rurę” dolotu z „czarną uszczelką”. Niestety, ale uszczelka osadzona na turbosprężarce bardzo szybko przestaje uszczelniać.  

Wycieki oleju spod tej uszczelki są bardzo często mylone z wyciekiem z chłodniczki oleju. Olej po dłużyszym czasie zbiera się pomiędzy V-kami i spływa ujściem po tyle silnika. 

Zacząłem szukać w internecie możliwości zastąpienia standardowego mocowania dolotu do turbosprężarki. Jest kilka fajnych patentów, szczególnie dobrze wygląda ten zastępujący całą część mocowania w formie gumy (trójnika). Nie byłem do niego w pełni przekonany.

Szukałem dalej 🙂 po jakimś czasie wpadła mi w oko oferta firmy MPS Color, która wytwarza łączniki aluminowe (zdjęcie obok). Łącznik ten jest zrobiony mega precyzyjnie (CNC)z przeznaczeniem do dolotu pod turbinę w silniku MB OM642

Produkt MPS Color ma tę zaletę, że precyzyjnie pasuje do odpowiednio przygotowanej rury dolotu.

Poniżej kilka zdjęć pokazujących proces dopasowania łącznika do odpowiednio przygotowanej rury dolotu.

Łącznik wkleiłem na silikon wysokotemeraturowy. Po zastygnięciu (dałem mu ponad 6h) łącznik trzyma się super mocno. Tak jak pisałem wcześniej, produkt firmy MPS Color jest wykonany niebywale dokładnie. Jak się dobrze dotnie rurę dolotu to spasowanie jej z łącznikiem jest czystą formalnością.

Poniżej film prezentujący założony dolot z nowym łącznikim. Będę chciał przeprowadzić test łącznika (mam tu na myśli jego dopasowanie to turbosprężarki) oraz samo wklejenie w rurę dolotu. Mam nadziję, że będzie służył przez wiele lat.

Na koniec chciałem ogromnie pochwalić MPS Color (Pana Mateusza ;)) za ogrom wspaniałej pracy. Cieszy również to, że to Polska firma, z którą kontakt i współpraca to czysta przyjemność. Mam ogomną nadziję, że produkt firmy MPS Color jak i inne produkty Polskie produkowane z tak dużą precyzją, pomysłowością będą również mile widziane przez Ciebie 🙂

Szerokości …