System pomiaru ciśnienia w kołach - Jeep Grand Cherokee WH/WK
Opis
Podstawowy Sytem Monitorowania Ciśnienia w Oponach
System składa się z czujników monitorujących ciśnienie w oponach zamontowanych do każdego koła przez otwór montażowy trzonka zaworu, centralnego modułu odbiorczego (WCM) i lampki kontrolnej (kolor bursztynowy).
„Premium” System Monitorowania Ciśnienia w Oponach
System składa się z czujników monitorujących ciśnienie w oponach przymocowanych do każdego koła poprzez otwór montażowy trzonka zaworu, bezprzewodowego modułu sterującego (WCM), transponderów Three Wheel Sensor zamontowanych w nadkolach (2 z przodu i 1 w tylnych nadkolach). Rekonfigurowalny moduł wyświetlacza z matrycą punktową i bursztynową lampkę kontrolną normy ISO.
(WCM) – Wireless Control Module – Bezprzewodowy Moduł sterujący
W tej wersji, obwód odbiornika systemu TPM jest zintegrowany z WCM. WCM zawiera również odbiornik zdalnego dostępu bezkluczykowego (RKE) i odbiornik Sentry Key Immobilizer (SKIM). Wszystkie trzy odbiorniki mają wspólne komponenty. WCM dekoduje sygnały radiowe przesyłane przez każdy z czujników ciśnienia w oponach pojazdu. Odkodowane informacje są wykorzystywane do określenia, czy w systemie TPM istnieją warunki „ostrzeżenia” lub „usterki”.
WCM komunikuje się z modułem, który steruje „lampką kontrolną ISO” i wyświetlaczem tekstowym (system Premium), za pośrednictwem systemu magistrali pojazdu (CAN B).
Po wykryciu stanu ostrzeżenia lub usterki WCM wysyła żądanie zapalenia lampki kontrolnej. Ponadto, po wykryciu stanu ostrzeżenia lub błędu, moduł wyświetlacza wyśle włącza sygnał dźwiękowy. Sygnał dźwiękowy będzie pojawia się tylko raz na cykl zapłonu dla każdego wykrytego ostrzeżenia lub błędu.
WCM przechowuje w pamięci wszystkie stany ostrzeżeń i usterek, wartości ciśnienia na tabliczce, wartości progowe niskiego ciśnienia i wartości histerezy progu niskiego ciśnienia, do których można uzyskać dostęp poprzez komunikację diagnostyczną. Jeśli do pojazdu zostaną wprowadzone nowe czujniki, dane zapisane dla wymienianego czujnika zostaną usunięte.
WCM przechowuje również wszystkie identyfikatory i lokalizacje czujników koła oraz usterki w pamięci, do której można uzyskać dostęp poprzez komunikację diagnostyczną. Wszystkie inne wartości danych przesyłane z każdego czujnika koła są przechowywane w pamięci WCM.
Specyfikacja
Momenty dokręcania czujnika:
Opis:
1. Metalowa podkładka
2. Uszczelka czujnika do koła
3. Nakrętka trzpienia zaworu
4. Nasadka trzpienia zaworu
5. Felga
6. Czujnik
Zastosowane nasadki i rdzenie trzonków zaworów są specjalnie zaprojektowane do czujników monitorowania ciśnienia w oponach. Chociaż podobne do standardowych pokryw i rdzeni trzpieni zaworów, różnią się od siebie. Nasadka trzpienia zaworu ma wewnątrz specjalną uszczelkę, która zapobiega wilgoci i korozji. Rdzeń trzpienia zaworu ma specjalną powłokę niklową, która chroni przed korozją.
Czujniki ciśnienia w oponach są uśpione (tryb parkowania), a następnie budzą się i rozpoczynają nadawanie (w trybie jazdy), gdy pojazd po raz pierwszy osiągnie prędkość ponad 20 mil na godzinę (32 km/h). Natomiast kiedy koła przestaną się obracać na około 20 minut, czujniki wyłączają się. Chociaż nie nadają, jak w trybie jazdy, w trybie parkowania, czujniki nadal nadają mniej więcej raz na 13 godzin, aby poinformować odbiornik o stanie ciśnienia powietrza w tym czasie.
0 komentarzy