Przyszedł czas na turbinę ;( zmienna geometria „stanęła” i stwierdziła blokuję się 😉 Jeepek ma już 300 tys km. i tego typu awaria jest w kalkulowana w jego żywot.

Po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do przysłowiowej „kupy” auto wróciło do żywych. Pracy z tym tematem jest sporo, najgorsze jest wydłubanie turbiny z tego grzmota. Rozbiórka turbo na stole to już czysta przyjemność – oczywiście jak nie jest totalnie zapieczona 😉 U mnie poszło dosyć sprawnie 😉 na szczęście 😉

Myślę, że po takim przebiegu tylko taka awaria turbiny to nic strasznego. Turbina jeszcze nie leje straszecznie olejem, więc po wyczyszczeniu wskoczyła do auta 😉 Przy okazji przejrzałem nastawnik, czy wszystko z nim w porządku.

Przy nastawniku, trzeba zwrócić szczególną uwagę na połączenia z PCB do obudowy nastawnika. Częstą usterką tych nastawników jest urwanie tych cienkich połączeń.

Nastawnik do 3.0 CRD 2006 218KM ma numer: G-219 firma HELLA