Jeep Grand Cherokee WH/WK 3.0 CRD przewód wspomagania
Cześć i czołem, na początku tego posta chciałem zaznaczyć, że temat cieknącego „pocącego się” przewodu wspomagania (pompa -> hydrowentylator) to nie przypadek odosobniony. Wiele tych aut przeszło przez moje ręce, zrzucając dolną plastikową osłonę większość tych przewodów jest mokra, lub całkowicie zalana płynem wspomagania.
Ja w swoim pojeździe zdecydowałem nie mieć już mokrego układu wspomagania. Pamiętaj, że nieszczelności w układzie wspomagania w sposób bardzo jednoznaczny wpływają na jakość i moc wspomagania kół. Każda nieszczelność w tym układzie powoduje zmniejszenie ciśnienia w układzie co za tym idzie zmniejszenia mocy układu.
Oczywiście zacząłem szukać przewodu oryginalnego. Ogólnie temat zarzuciłem, znalezienie nowego oryginału graniczy z cudem. Używka w przypadku tego przewodu jest raczej wątpliwym wyborem. Nie chciałem również przewodu firm trzecich 😉 Wróciłem do tematu przewodu od firmy TomWer, przejrzałem fora i FB kilka osób bardzo pochlebnie pisało o tym przewodzie. Zdecydowałem, że idę w to rozwiązanie. Przewód przyjechał do mnie po 24h od zamówienia. Szacun za szybką realizację zamówienia.
Jak widzisz na załączonych zdjęciach, przewód wyglada naprawdę solidnie, jest super obsadzony. Miałem pewną wątpliwość co do kwestii mocowania śrub do pompy i hydrowętylatora. Chodzi mi przede wszystkim o to, iż ten przewód ma zastosowane inną śrubę niż w oryginale. Jednak mocowanie zdało egzamin. Do montażu będziesz potrzebował kluczy płaskich 22mm i 27mm.
Przy okazji wymieniłem płyn w układzie. Pamiętaj ważne, zalewaj płyn w normie MS-9602. MOPAR ma ten płyn również do skrzyń ATF+4. W układzie pełna wymiana z płukaniem układu to około 2 litry. Układ mieści około 1,2 litra.