Zestaw części przy pracach z chłodniczką oleju


Wiele osób pyta mnie, co przy tej „niewdzięcznej” naprawie należy zakupić aby podejść do niej w należyty sposób. Postanowiłem zatem na zestawienie najważniejszych elementów potrzebnych do prac przy uszczelnieniu chłodnicy oleju.




Chłodniczkę oleju dokręcamy z siłą
12 Nn





Kolektor ssący lewy i prawy dokręcamy z siłą
16 Nm



Śruby podpory turbosprężarki dół
12 Nm

Śruby podpory turbosprężarki góra (2 śruby, ważne NOWE !!!)
40 Nm




Chłodnica oleju:

JEEP: 05179360AB

MERCEDES: A6421800165

Oring Kolektora ssącego: 

MERCEDES: A0139970045

Oring EGR: 

MERCEDES: A0259973448

Może się przydać w sytuacji kiedy musimy wyjąć EGR.

Oring wymiennika ciepła: 

MERCEDES: A0209974745

Oring wymiennika ciepła:

MERCEDES: A0149974945

Oring rezonatora hałasu:

MERCEDES: A0139972345

Uszczelka chłodnicy spalin:

MERCEDES: A6421420580

Zestaw naprawczy klap kolektorów:

– różne warianty

Uszczelka chłodnicy oleju, dwie sztuki:

MERCEDES: A6421880480

Uszczelka kolektora ssącego

MERCEDES: A6421410580 x 2 sztuki


Uszczelka podpory turbosprężarki 

MERCEDES: A6421420681

Uszczelka podpory turbosprężarki (góra)

MERCEDES: A6421420781

Uszczelka turbiny (prawa)

MERCEDES: A6421423280 

Uszczelka turbiny (lewa)

MERCEDES: A6421423180 

Myślę, że ten krótki spis części pomoże w walce z znienawidzoną chłodniczką oleju.

Dodatkowo link do posta o jej wymianie.