Świece żarowe BOSCH nie dały rady ;(
Cześć i czołem. Dokładnie rok i miesiąc temu wymieniłem oryginalne świece BERU montowane na lini produkcyjnej na świece żarowe BOSCH 0 250 403 008, opisałem to na blogu link. Zimę przejeździłem, ale już po kilku tygodniach od założenia świec zauważyłem, że auto nie odpalało z takim animuszem jak kiedyś na oryginalnych świecach. Rozrusznik miał zdecydowani więcej pracy.
Później przyszła wiosna, lato i temat chwilowo znikł. Wiadomo ciepło, auto zapala od przysłowiowego kopa :). Wpadając szybko w jesień zauważyłem, że ciężka praca rozrusznika jest coraz bardziej zauważalna. Dodam, że akumulator jest w super kondycji i tu nie doszukiwałem się przyczyn problemu.
Wertując internet, znalazłem kilka informacji, że w tym silniku przy tym sterowniku świec, notabene firmy BERU :), stosowanie świec BOSCH nie jest szczególnie wskazane. Wg kilku mechaników świece BOSCH nagrzewają się dłużej, co powoduje, że komora spalania jest nie odpowiednio dogrzana i uruchomienie auta jest problematyczne. Wg nich trzeba zrobić zmianę na oryginał to jest BERU GE105.
Tak też zrobiłem. I muszę przyznać, że panowie mechanicy mieli rację. Po zmianie świec auto uruchamia się na pół obrotu koła zamachowego. Nadmienię, że zaczynam kręcić rozrusznikiem jak tylko zgaśnie ikona grzania świec (wiem, można chwilę dłużej poczekać :)) na BOSCHu czekanie nie do końca działało 🙁
Poniżej krótki film prezentujący szybkość nagrzewania się świecy BERU i BOSCH. Uwaga dla ciekawych, BOSCH do tego testu był wyjęty z silnika. Jedna i druga świeca miała oporność 0,8 oma. Widać na filmie, że BERU nagrzewa się szybciej i mocniej.
Jeśli masz do wymiany świece żarowe w OM642, zastanów się czy nie iść w BERU GE105 (oryginał). Ja to zrobiłem i jestem mega zadowolony.
Pozdrawiam i Życzę Szerokości