Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD świece żarowe
Przyszedł czas na świeczki 🙂 Już ostatniej niezbyt mroźnej zimy kilkukrotnie zdarzyło mi się, że musiałem dłużej kręcić rozrusznikiem żeby uruchomić silnik. Po podłączeniu komputera dostałem błąd o numerze P0674 – Obwód świecy żarowej cylindra nr 4. Wiedziałem, że przynajmniej ta jedna świeca lekko mówiąc nie „domaga”.
Świece żarowe w silniku Mercedesa OM642 są dosyć specyficznej budowy. Są bardzo cienkie i długie (przysłowiowe ołówki). Dlatego też, wykręcanie ich w sposób niewłaściwy może nastręczyć sporo kłopotów.
Ja podszedłem do finalnego wykręcania świec z kilkudniowym wyprzedzeniem.
1. Zdjąłem osłonę górną sinika,
2. Wyczyściłem sprężonym powietrzem przestrzenie dookoła świec,
3. Po czym co 12h wlewałem olej z płynem penetracyjnym w przestrzeń dookoła świec.
Takie trzy podejścia spowodowały, że świece wykręciły się bez problemowo. Z jedną miałem chwilę strachu, ale ogólnie wszystko poszło na TIP-TOP. Myślę, że bez punktu (3) i tych 3 powtórzeń, nie było by tak prosto ;).
Nowe świece przesmarowałem smarem ceramicznym który używam do montażu wtryskiwaczy. Ważne jest to, aby świece dokręcić odpowiednim momentem. W specyfikacji OM642 dla świec firmy BOSCH – mamy 10 Nm. Nie radzę tego robić bez klucza dynamometrycznego. Nie właściwe dokręcenie (mam tu na myśli za mocne lub za słabe) może skutkować poważnymi awariami.
Teraz zostaje czekać na mrozy i cieszyć się z zawsze uruchomionego silnika 🙂
Dla potomnych:
0 komentarzy