Zawór PCV (Opis)
Zawór PCV znajduje się przy prawej pokrywie głowicy cylindrów (1). Połączony jest z (2) łącznikiem separatora (A642 010 01 31).
Powyżej łącznik separatora nr mercedes: A642 010 01 31.
Wymiana łącznika separatora jest teoretycznie bardzo prosta 🙂 i nie powinna przysparzać większych problemów. Co to za problem odkręcić dwie śruby 🙂 bajecznie proste.
Zawór PCV po odkręceniu 3 śrub zdejmujemy bez żadnych oporów. zabieramy się do odkręcenie dwóch śrub trzymających łącznik separatora. Same śruby odkręcają się bardzo ładnie. Problem zaczyna się ze zdjęciem łącznika. Jego dosyć mocne osadzenie (długi kołnierz + oring) nie za bardzo chcą się poddać usunięciu. Całej operacji nie pomaga usytuowienie tego łącznika. W JGC miejsce jest bardzo ograniczone podszybiem, silnik jest bardziej cofnięty niż np.: w Mercedesach. Po kilku minutach walki łącznik „wydobyty” :).
Następnie musimy przygotować przestrzeń osadzenia nowego łącznika. Ja delikatnie przeczyściłem ją papierem ściernym.
Dodatkowo nowy łącznik posmarowałem olejem silnikowym, wraz z uszczelką „błoną”. Zresztą z nią trzeba się obchodzić bardzo delikatnie, szczególnie podczas montażu.
Poniżej porównanie starego i nowego łącznika. Widać dokładnie jaka jest średnica uszczelki wewnętrznej po tym jak zostanie osadzona na deklu głowicy.
Bardzo ważne jest to, aby bardzo uważnie i powoli montować nowy łącznik. Uszkodzenie wewnętrznej uszczelki = nowy łącznik.
Do podsumowania: Pracy na około 1h, sprawne palce i dużo cierpliwości :). Max. moment dla śrub od zaworu jak i łącznika to 10.8 Nm (96 lbs.in.)