Jakiś czas temu pisałem o problemie z czujnikiem oleju (link). Dostaję od Was wiele pytań w tej kwestii. Chciałbym swój wcześniejszy post poszerzyć o kilka informacji.
Po pierwsze. Wg Mercedesa ciśnienie jakie powinno być w silniku to min 3 bary przy 3000 obr/min w temperaturze roboczej silnika 90 st. C. I min 0,3 bara na biegu jałowym.
Po drugie, pomiar wykonany za pomocą OBD2 nie zawsze jest równoznaczny z pomiarem ciśnienia na obudowie filtra oleju. Do tego służy odpowiednie narzędzie, rysunek poniżej.
Po trzecie „primo” 😉 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego otrzymuje napięcie odniesienia 5 V z ECM. Masę czujnika zapewnia ECM. Napięcie wyjściowe czujnika waha się od 0,5 do 4,5 V w zależności od ciśnienia oleju silnikowego.
Podsumowując, w tych silnikach omawiany czujnik nie należy do trwałych elementów. Oczywistą sprawą jest również to, że to nie zawsze jest ten problem. Ale od tego zacząłbym poszukiwania 😉
Szerkości bez straszącej czerwonej „konewki” 😉
NR czujnika: 05149038AB